O komputerze i nie tylko

Internet daje ogromne możliwości promocji i reklamy firmy w sieci. Od wielu już lat można zauważyć, że przedsiębiorstwa coraz większe budżety przeznaczają właśnie na marketing w Internecie. Wynika to głównie z dwóch powodów. Po pierwsze, e-marketing daje możliwości bardzo dokładnego targetowania przekazu reklamowego.

Po drugie, działania marketingowe w sieci są bardzo dokładnie policzalne, co daje możliwość dokładnego policzenia zwrotu z inwestycji. Jeśli połączymy te dwa elementy, wówczas nie ma się co dziwić, że to właśnie Internet wiedzie prym pod kątem działań marketingowych.

Marketing internetowy daje nam ogromne możliwości promocji. Do dyspozycji mamy wiele narzędzi. Oto niektóre z nich

Przede wszystkim pomyśleć musimy nad widocznością w wyszukiwarce. To właśnie tak użytkownicy poszukują informacji o produktach, usługach i firmach. Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Google to nie ma Cię wcale. Jest w tym sporo prawdy. Dlatego firmy z jednej strony inwestują środki w pozycjonowanie swojej strony, z drugiej strony inwestują i korzystają z systemu Google Adwords, którym daje nam możliwość obecności w wynikach wyszukiwania niemal natychmiast. Co ważne, opłatę w tym systemie ponosimy dopiero w momencie kliknięcia przez użytkownika w reklamę. To daje nam możliwość dokładnego policzenia ROI, o czym wspomniano już wyżej.

Nie możemy oczywiście także zapomnieć o mediach społecznościowych

Takie portale jak Facebook czy Twitter cieszą się ogromną popularnością. Korzystają z nich miliony użytkowników. To właśnie tam są nasi potencjalni klienci. Media społecznościowe dają nam możliwość szybkiej komunikacji z klientami. To bezpośrednio wpływa na budowanie zaufania do marki.

Internet to także możliwość budowy pozycji eksperta. W tym właśnie celu coraz więcej firm decyduje się na prowadzenia bloga firmowego. E-marketing polegający na budowaniu zaufania do marki oraz wizerunku eksperta przynosi najlepsze efekty.

Oczywiście to nie wszystkie możliwości jakie daje nam marketing w Internecie. Na koniec warto wspomnieć choćby o marketingu szeptanym oraz content marketingu.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Znajdź nas na facebooku