Mushkin

Najważniejsze informacje o pliku produktowym

Najważniejsze informacje o pliku produktowym

Plik produktowy występuje także pod dwoma innymi nazwami. Zamiennie nazywany jest także data feed lub product feed. Pod tymi nazwami kryje się plik, który zawiera atrybuty i opis produktów, które dostępne są w sklepie on-line. Z reguły tworzy się go w jednym z dwóch formatów: CSV lub XML.

Do czego służy plik produktowy?

Mogą z niego skorzystać osoby,które prowadzą sklep internetowy i chcą, aby oferowane w nim produkty zostały udostępnione w porównywarkach cenowych takich jak:

  • Skąpiec;
  • Ceneo;
  • Nokaut.

Aby rozpocząć z nimi współpracę, musimy stworzyć własny product feed. Dzięki niemu możliwa będzie współpraca pomiędzy naszym sklepem a platformą, dla której został stworzony w celu udostępniania go. Aby jednak był on udostępniany efektywnie, musimy zadbać o umieszczenie w nim dużej ilości informacji o każdym z oferowanych produktów oraz o to, aby ich zdjęcia były bardzo wysokiej jakości. Zmiany, które weszły w życie we wrześniu bieżącego roku na Google zakupy zwiększyły minimalny rozmiar zdjęć, jakie umieścimy w data feed. Teraz będą one mogły mieć wielkość 100×100 pikseli.

O czym warto pamiętać?

Nie ma sensu korzystać z pliku produktowego, jeżeli nie znajdziemy czasu na to, aby go systematycznie uaktualniać. Specjaliści od marketingu internetowego radzą, aby aktualizować go nawet codziennie. Istotne jest również, aby w pliku znalazła się, jak największa ilość informacji o produkcie. Pamiętajmy, że wybierając słowa kluczowe nie warto silić się na zbyt duża oryginalność. Ale warto postarać się, aby tytuły, zdjęcia i opisy produktów czymś się wyróżniały na tle tych samych produktów oferowanych w konkurujących z nami sklepach. Dzięki temu nasz sklep będzie miał lepsze pozycjonowanie, klienci dotrą do niego łatwiej.

Kluczowym elementem kampanii produktowej jest plik produktowy, czyli product feed. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasz sklep internetowy generował duży zyski – to w chwili obecnej najlepszym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest właśnie wykorzystanie pliku produktowego. Plik produktowy jest narzędziem o bardzo wielu zaletach.

Przeczytaj również o reklamach Produckt Listing Ads na stronie http://feedink.com/pl/shopping-ads-launched-for-google-images-search/

Podobne wpisy:

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *