Jaki procent swoich zakupów dokonujecie w internecie? Jestem pewna, że w porównaniu do chociażby roku 2014, aktualnie wykonujecie te zakupy znacznie częściej.

Jest to szybki i wygodny sposób na zakupy, dodatkowo zapewniający olbrzymią mobilność – możecie wejść do internetowego sklepu i złożyć zamówienie z każdego miejsca na ziemi, a przesyłka i tak dotrze na wybrany przez Was adres.

Skupmy się najpierw na wyjaśnieniu pojęcia. Czym jest marketing internetowy?

Sam marketing jest procesem społecznym, który pozwala na swobodną wymianę i oferowanie towarów bądź usług, które posiadają jakąś wartość. Jest to przede wszystkim strategia, ponieważ plan marketingowy musi być długofalowy i przewidywać sytuacje, które mogą mieć miejsce po wprowadzeniu danego produktu. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków. Celem jest dotarcie do jak największej liczby klientów, którzy mogą być zainteresowani produktem. Dobry marketingowiec musi sprawnie analizować zapotrzebowanie rynku, umieć zainteresować klienta i prawidłowo się z nim komunikować oraz ustalić cenę, grupę docelową, promocję i sposób dystrybucji towaru.

Natomiast e-marketing, czyli właśnie marketing internetowy, nie różni się za wiele od zwykłego

Jest to z pewnością najprężniej rozwijająca się dziedzina marketingu. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej firm swoją działalność przenosi do sieci – tam też szuka potencjalnych klientów.
Działania w marketingu internetowym są nakierowane na wzrost rozpoznawalności różnych marek w internecie, a jednym z najczęściej używanych do tego celu rozwiązań jest na przykład strona www. Dodatkowo coraz popularniejsze są social media, które zdobywają tysiące lajków i rzesze fanów. Jest to reklama sama w sobie, bo klient, który „Lubi” nasze posty, pokazuje to swoim znajomym, którzy dzięki temu dostrzegają naszą firmę.
Dlaczego marketing internetowy jest lepszy od klasycznego? Ponieważ istnieje tutaj znacznie większe pole manewru w zdobyciu klientów. Łatwiejsze jest podbicie rynku globalnego, ze względu na szybką reklamę. Małym przedsiębiorstwom ciężej dostać się do takiej ilości potencjalnych klientów.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Znajdź nas na facebooku