Marketing cyfrowy to marketing produktów lub usług wykorzystujących technologie cyfrowe, głównie w Internecie, ale także w telefonach komórkowych, reklamach displayowych i każdym innym medium cyfrowym.


Rozwój marketingu cyfrowego od lat 1990 i 2000 zmienił sposób w jaki marki i firmy używają technologii do marketingu. Ponieważ platformy cyfrowe są coraz częściej uwzględniane w planach marketingowych i życiu codziennym, a ludzie korzystają z urządzeń cyfrowych zamiast odwiedzać sklepy fizycznie, cyfrowe kampanie marketingowe stają się coraz bardziej powszechne i skuteczne.

Marketing cyfrowy jest często określany jako „marketing internetowy”

Pojęcie marketingu cyfrowego zyskało na popularności w miarę upływu czasu, szczególnie w niektórych krajach. W USA marketing internetowy jest nadal powszechny. We Włoszech marketing cyfrowy jest określany jako marketing internetowy. Jednak w Wielkiej Brytanii i na świecie marketing cyfrowy stał się najczęściej używanym terminem, zwłaszcza po 2013 roku.

W coraz bardziej złożonym otoczeniu handlowym zaangażowanie klientów jest niezbędne, ale stanowi wyzwanie

Detaliści muszą przejść od linearnego podejścia marketingowego polegającego na jednokierunkowej komunikacji do modelu wymiany wartości w ramach wzajemnego dialogu i podziału korzyści między dostawcę a konsumenta. Wymiany są bardziej nieliniowe, swobodnie płynące i zarówno jeden do wielu, jak i jeden do jednego. Rozprzestrzenianie się informacji i świadomości może występować w wielu kanałach, takich jak blogosfera, YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest i wiele innych platform. Społeczności online i sieci społecznościowe umożliwiają jednostkom łatwe tworzenie treści i publiczne publikowanie ich opinii, doświadczeń, myśli i uczuć na wiele tematów i produktów, przyśpieszając rozpowszechnianie informacji.

Badanie Nielsen Global Connected Commerce przeprowadziło wywiady w 26 krajach, aby zaobserwować, jak konsumenci korzystają z Internetu, aby podejmować decyzje dotyczące zakupów w sklepach i Internecie. Wyniki pokazują, że klienci kupujący w Internecie coraz częściej szukają produktów na skalę międzynarodową.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Znajdź nas na facebooku