iPad przyczyną spadku sprzedaży pecetów?

iPad przyczyną spadku sprzedaży pecetów?Ostatnie dane firm analitycznych jasno prezentują, że sprzedaż pecetów maleje. Zdaniem firmy NDP Group, za taki stan rzeczy wcale natomiast nie odpowiada iPad. Według kwietniowych danych przedstawionych poprzez spółkę IDC, sprzedaż komputerów PC (zarówno stacjonarnych, jak również notebooków) w pierwszych trzech miesiącach 2011 r. zmalała (w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego) o nieco ponad 3 punkty procentowe.

Zdaniem Mikako Kitagawy, specjalistki z firmy Gartner, znaczący wpływ miała na to rosnąca popularność tabletów, a priorytetowo premiera iPada 2. -Zaprezentowanie – i ciepłe przyjęcie w mediach – nowego tabletu Apple sprawiło, że wielu klientów zrezygnowało z kupowania klasycznego laptopa osobistego.

Spadek sprzedaży

Część z nich nabyła zamiast tego iPada, inni postanowili po prostu na razie wstrzymać się z zakupem i obserwować sytuację na rynku, w nadziei na pojawienie się kolejnych intrygujących urządzeń – tłumaczyła Kitagawa. Czy faktycznie za taki stan rzeczy powinno się winić produkt Apple? Firma NDP Group twierdzi, że nie. Jej zdaniem w gronie tych, którzy kupili iPada w pierwszych sześciu miesiącach po jego debiucie, wyłącznie 14% zrezygnowało ze osobistych wcześniejszych intencji zakładających zakup komputera PC. Za spadek sprzedaży tych ostatnich nie odpowiada więc sprzęt Apple\a lecz przede wszystkim cieszące się ogromną popularnością netbooki.

Notebooki z Windows

Z podanych poprzez NDP danych wynika, że wszyscy pragną dziś notebook z Windows kosztujące poniżej 500 USD – marketing w tym segmencie w okresie od października 2010 r. do marca 2011 r. wzrosła o 21%. W tym samym czsie odnotowano jednakże także 25% spadek sprzedaży komputerów PC kosztujących powyżej 500 USD. -Powszechne głoszenie mądrości jakoby marketing tabletów pochłonęła sprzedaż tańszych notebooków jest z pewnością błędne – twierdzi więc Stephen Baker z firmy NDP. Jeżeli już poszukiwać winy iPada, to powinno się stwierdzić, że przyczynił się on do wzrostu sprzedaży akcesoriów. Według NDP aż 83% posiadaczy tabletu Apple zdecydowało się bowiem uzbroić go w jakiś dodatek.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Znajdź nas na facebooku