Mushkin

Hamuj silnikiem

Hamuj silnikiem

Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne.

Jazda na biegu jałowym albo z wrzuconym biegiem i wciśniętym sprzęgłem powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad samochodem. Warto wyrabiać zwyczaj hamowania silnikiem czyli toczenia się na biegu bez dodawania gazu – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.

Reakcja

Gdy pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i powinniśmy natychmiast przyśpieszyć, to przy hamowaniu silnikiem kierowcamusi jedynie nacisnąć na pedał gazu. Gdy jedzie na luzie, musi najpierw wrzucić bieg, tracąc przy tym cenny czas. Dodatkowo, jeśli samochód jedzie „na luzie” zakręcie na drodze o zmniejszonej przyczepności, można łatwiej wpaść w poślizg. Sprzęgło samochodowe należy wykorzystywać w następujących sytuacjach: przy ruszaniu, podczas zmiany biegów, przy zatrzymywaniu się, aby nie zgasł silnik.

W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze

Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Hamowanie silnikiem pozwala też zmniejszyć zużycie paliwa, bo nawet podczas pracy na biegu jałowym jest ono wyższe.

Podobne wpisy:

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>